Resultaat: "Een uitstekend renderende webshop. Intern hebben de webshop en de koppelingen gezorgd voor optimale interne processen. Het resultaat: een gezonde groei van de organisatie."

‘’De Sterkerij heeft als specifiek doel om personen - die als gevolg van een verstandelijke, lichamelijke en/of zintuiglijke beperking of door een psychische aandoening (GGZ) moeilijk een plaats in het arbeidsproces verwerven - op vernieuwende wijze aan een waardige en zinvolle deelname aan het maatschappelijke arbeidsproces te helpen.’’

Na bovenstaande te hebben besproken en vastgesteld, zijn we gaan bouwen aan de webshop. Het was belangrijk dat de webshop door iedere medewerker beheerd kan worden. Zodoende hebben we er ook voor gekozen om vaker en meer met de eindgebruikers te testen. Om feedback te vragen en om hen mee te nemen in het proces. De betrokkenheid wordt hiermee verhoogd en de adaptie van het CMS-systeem zal sneller gaan.  

Het is ons gelukt om de achterkant zo in te richten, dat de website door meerdere medewerkers ingevuld en beheerd kan worden. Dit komt de snelheid en de flexibiliteit van werkzaamheden behoorlijk ten goede. De back office is de aorta van de organisatie geworden. Veel werkzaamheden beginnen of eindigen in de back office. Die veel verschillende statistieken bevat: van logistiek, tot informatie over (openstaande) bestellingen.  

Ook hebben we diverse belscripts en velden ingebouwd, die gebruikt wordt tijdens bestellingen. Dit maakt het de medewerkers makkelijker en zorgt ervoor dat iedere gewenste informatie opgevraagd en verwerkt wordt. De bestellingen worden gelijk verwerkt met de voorraad en logistiek. De bon die naar de klant gestuurd wordt, bevat de besproken wensen. Om onduidelijkheden, fouten en problemen te voorkomen. 

Aan de voorkant van de webshop hebben gezorgd voor een zo optimaal mogelijke conversie. De website is overzichtelijk opgemaakt en bevat een zoekfunctie om snel producten te vinden en bestellen. De productpagina’s bevatten vensters waar websitebezoekers gerelateerde producten en combinaties in het winkelmandje kunnen plaatsen (cross sell en upsell). Het bestelproces en zo eenvoudig en snel mogelijk. 

Al snel bleek de webshop zo goed te converteren, dat er intern het (luxe)probleem ontstond dat er te veel bestellingen kwamen om te verwerken. Na een analyse van het grootste verwerkingsprobleem, hebben we een facturatiemodule ingebouwd. Nu lopen alle processen naadloos in elkaar over en kunnen bestellingen correct en snel worden verwerkt.   

Naast het succesvol ontwikkelen van de webshop, hebben we een kerstpakkettenbrochure gemaakt. Kerstpakketten zijn een belangrijke bron van inkomsten. Om de opties goed uit te lichten voor (potentiële) afnemers, hebben we een strakke brochure ontworpen. Het ontwerp hebben we vervolgens meegestuurd als stramien. Zodat de volgende brochures zelf opgemaakt kunnen worden en wij bijsturen waar nodig.

We werken graag voor De Sterkerij
We werken graag voor De Sterkerij

''De webshop werkt als een trein''

Marco Woertman
De Sterkerij
We bouwen graag aan het merk De Sterkerij

Benieuwd wat onze aanpak is bij specifieke en opmerkelijke vraagstukken?

Kom koffie drinken!