Behaal jullie websitedoelen sneller met conversieoptimalisatie

Conversieoptimalisatie staat voor het optimaal inrichten van een website om bepaalde (commerciële) doelen te behalen. Doelen als (meer) aanmeldingen voor een nieuwsbrief, (meer) aanmeldingen voor een training, (meer) ingeplande afspraken of (meer) productverkopen zijn enkele voorbeelden. Conversieoptimalisatie zorgt ervoor dat jullie bezoekers beter, sneller en/of eenvoudiger over kunnen gaan tot een voor jullie gewenste actie binnen jullie website. 

Conversies worden vaak uitgedrukt in een percentage, een conversieratio. Het conversieratio staat voor het aantal websitebezoekers dat overgaat tot het doel dat jullie hebben bepaald. Dankzij statistieken en data kunnen jullie precies zien hoeveel websitebezoekers jullie website hebben gehad en waar ze op klikken. Stel: jullie doel is om bezoekers het contactformulier te laten invullen. Er komen in een maand 100 bezoekers op jullie website, waarvan 2 een klantgesprek aanvragen via het contactformulier. Jullie conversieratio is hiermee 2%. Willen jullie dit graag verbeteren, dan dienen jullie op zoek te gaan naar verbeterpunten op de website.

Conversieoptimalisatie is een proces van statistieken analyseren, ervaringen toepassen en testen. Weten waar je moet zoeken en welke aanpassingen de meeste kansen hebben van slagen, is hier belangrijk. We helpen jullie met onze expertise graag om jullie conversieratio te verbeteren.
 

Ontmoet ons team.

Kom ons versterken!

Sven
Lammertink

Developer

Hans
van der Stouw

Merkgever

Lennart
van de Maat

Developer

Kevin
Bokdam

Grafisch vormgever

Arco
Voortman

Facilitair medewerker

Wiljan
van Dalen

Developer

Saskia
van der Stouw

HR en boekhouding

Mark
Schotman

Developer

Indy
Hermsen

Contentmarketeer