Een sterk logo zorgt voor meer dan herkenbaarheid

Bij een merk hoort een logo. Het is de uiting die je het meeste terugziet in je communicatiemiddelen: advertenties, werkkleding, pennen, bedrijfswagen, enz. Een logo is belangrijk voor jullie herkenbaarheid, hiermee kunnen jullie je onderscheiden van de concurrentie.  Een logo bestaat uit een zorgvuldig ontworpen en herkenbaar woordmerk (Coca Cola) of beeldmerk (Mc Donalds). 

Een slogan als onderdeel van je logo zorgt voor verduidelijking van je dienst of product (Jumbo). Of de slogan fungeert als inspiratiebron (Nike). Daarnaast draagt het kleurgebruik bij aan de herkenbaarheid. Iedere kleur staat voor een aantal kernwoorden. Professionele logo’s hebben dan ook kleuren die passen bij de organisatie. 

Verder is een logo de weerspiegeling van wie jullie zijn en waar jullie voor staan als organisatie. Door een optelsom van alle werkzaamheden en middelen wordt een merk versterkt of verzwakt. Zo krijgen mensen een bepaald gevoel bij een merk. Door het logo de gewenste positieve lading te geven, hebben mensen een reden om voor je merk te kiezen. Het is het verschil tussen kiezen voor Audi of Renault. En waarom je dat dan doet. 

Een logo is dus veel meer dan alleen een grafische uiting. Het is een behoorlijke uitdaging om met een logo precies uit te stralen wat je wilt als organisatie. Toch lukt het ons elke keer. Kom je er zelf niet uit? Dan gaan we graag voor jullie aan de slag. 

Logo-ontwerp

Bij deze succesverhalen hebben we dit toegepast

Ontmoet ons team.

Kom ons versterken!

Merel
Troost

Developer i.o.

Lisa
Meulman

grafisch vormgever i.o.

Reinbert
Oude Kempers

Developer

Hans
van der Stouw

Merkgever

Maikel
Velt

Copywriter / SEO specialist

Ineke
Ooms

Boekhouding

Mark
Schotman

Developer i.o.

Kevin
Bokdam

Grafisch vormgever

Melvin
Devedžić

Developer

Demiën
Drost

Developer