Een sterk logo zorgt voor meer dan herkenbaarheid

Bij een merk hoort een logo, het is dus zeer aan te raden om een professioneel logo te (laten) ontwerpen. Het is de uiting die je het meeste terugziet in je communicatiemiddelen: advertenties, werkkleding, pennen, bedrijfswagen, enz. Een logo is belangrijk voor jullie herkenbaarheid, hiermee kunnen jullie je onderscheiden van de concurrentie.  Een logo bestaat uit een zorgvuldig ontworpen en herkenbaar woordmerk (Coca Cola) of beeldmerk (Mc Donalds). 

Een slogan als onderdeel van je logo zorgt voor verduidelijking van je dienst of product (Jumbo). Of de slogan fungeert als inspiratiebron (Nike). Daarnaast draagt het kleurgebruik bij aan de herkenbaarheid. Iedere kleur staat voor een aantal kernwoorden. Professionele logo’s hebben dan ook kleuren die passen bij de organisatie. 

Verder is een logo de weerspiegeling van wie jullie zijn en waar jullie voor staan als organisatie. Door een optelsom van alle werkzaamheden en middelen wordt een merk versterkt of verzwakt. Zo krijgen mensen een bepaald gevoel bij een merk. Door het logo de gewenste positieve lading te geven, hebben mensen een reden om voor je merk te kiezen. Het is het verschil tussen kiezen voor Audi of Renault. En waarom je dat dan doet. 

Een logo is dus veel meer dan alleen een grafische uiting. Het is een behoorlijke uitdaging om met een logo precies uit te stralen wat je wilt als organisatie. Toch lukt het ons elke keer. Hieronder een greep uit de logo's die we ontwikkeld hebben. Kom je er zelf niet uit? Dan gaan we graag voor jullie aan de slag. 

Logo-ontwerp

Bij deze succesverhalen hebben we dit toegepast

Ontmoet ons team.

Kom ons versterken!

Lennart
van de Maat

Developer

Kevin
Bokdam

Grafisch vormgever

Indy
Hermsen

Contentmarketeer

Saskia
van der Stouw

HR en boekhouding

Mark
Schotman

Developer

Sven
Lammertink

Developer

Wiljan
van Dalen

Developer

Hans
van der Stouw

Merkgever

Arco
Voortman

Facilitair medewerker