De (op)bouw van een sterk merk die uitblinkt in herkenbaarheid
Daan Makelaars
Makelaardij
Mijn Makelaar Rijssen gaat binnenkort onder een andere naam verder. Zouden jullie samen met ons een nieuwe huisstijl willen ontwikkelen, waarbij mensen kunnen zien dat wij verwant zijn aan Mijn Financieel Advies en Krake Adviesbureau?
Bij een nieuwe naam hoort een nieuw logo. Hier zijn we dus mee aan de slag gegaan. We hebben een beeldmerk ontwikkeld, die bij elk bedrijfsonderdeel gebruikt wordt. Door dezelfde vormgeving en beeldmerk te gebruiken, wordt er een eenheid gecreëerd. Met alleen een andere naam en kleurcombinatie. De wikkel heeft de vorm van een 3D-huis. Het weerspiegelt het pad naar de aankoop van een woning. Het beeldmerk wordt in drie verschillende uitvoeringen opgeleverd. De kleuren zijn modern, betrouwbaar en passen bij het bijbehorende onderdeel.
Voor Daan Makelaars hebben we bijvoorbeeld gekozen voor de combinatie van oranje met blauw. Dit is vooral gekozen om op te vallen. De makelaarsborden in de tuinen lijken veelal op elkaar en hebben een wat steriele uitstraling. De borden van Daan Makelaars zijn oranje en vallen daarmee behoorlijk op. Van grote afstand heb je zo de associatie met de organisatie.
Naast het logo en de makelaarsborden hebben we uitingen als visitekaartjes, posters, vlaggen, briefpapier, e-mailhandtekeningen en enveloppen ontworpen. Per onderdeel met bijpassende huisstijl. Hier komt onder andere de uitsnede van het huisje uit het beeldmerk terug. Om herkenbaarheid te creëren.
''Een nieuw merk kun je maar één keer goed lanceren.''