De optimale start van het nieuwe merk
Ik ben op zoek naar herkenbaarheid en wil graag gevonden worden met mijn nieuwe bedrijf. Willen jullie met mij meedenken?
Na een uitvoerig gesprek te hebben we gevoerd, hebben we besproken en geadviseerd wel middelen Anno ’63 het beste kan laten ontwikkelen. Hier zijn we vervolgens mee bezig gegaan. Zo zijn we begonnen met een logo. We hebben drie concepten gepresenteerd, waar een favoriet uit gekozen is. Het logo weerspiegelt een camera, samen met de letters ‘i’ en ‘o’ aan het einde van ‘Studio’.
Aan de hand van het sterke logo zijn we verder gegaan met een bijpassende huisstijl inclusief visitekaartjes, briefpapier, enveloppen en banners. Op de achterkant van de visitekaartjes staat een foto van de eigenaar, om het bedrijf een gezicht te geven. Uiteraard zijn dezelfde kleuren en lettertype als in het logo gebruikt.
Ook hebben we een website gemaakt. Het belangrijkste uitgangspunt van deze website is dat het een digitaal portfolio moest worden. De foto’s die de studio maakt, dienen prominent aanwezig te zijn. Zo kan Anno’63 laten zien wat het bedrijf kan en waar het voor staat. Websitebezoekers krijgen een indicatie van de diensten en dienen enthousiast te worden over wat ze zien. Om de beelden optimaal tot hun recht te laten komen, hebben we op de website veel witruimte gebruikt. Verder kun je filteren op type fotografie. Zo kun je als bezoeker voorbeelden zien van de verschillende soorten fotografie.
De website is een belangrijk marketinginstrument voor de opdrachtgever geworden. Het portfolio is uitgebreid en makkelijk aan te vullen. Hiermee kunnen projecten makkelijk en efficiënt aan een potentiële klant getoond worden om hem of haar te overtuigen van de toegevoegde waarde.
"Erg blij met het resultaat en zeer tevreden over de samenwerking."