Resultaat: "We hebben op de korte en de lange termijn een positieve groei gerealiseerd: in het aantal leerlingen, de uitstraling, efficiëntie, tevredenheid en betrokkenheid. "

Met behulp van gesprekken hebben we de kernwaarden, de wensen en de behoeften bepaald. De uitstraling van de nieuwe huisstijl dient aan te sluiten op hoe de school tegenwoordig is: positief, divers, vooruitstrevend en professioneel. Met het behoud van de Christelijke identiteit. Hierdoor hebben we ervoor gekozen om veel en vrolijke kleuren te gebruiken. Om de diversiteit en positiviteit van de school te belichten. Iedere groep binnen de school heeft een eigen kleur gekregen, die terug te vinden is op en in de lokalen. 

Het nieuwe logo bevat deze kleuren ook. De duif speelt al sinds de oprichting van de school een belangrijk rol en staat symbool voor de Christelijke identiteit. Dit mocht dus zeker niet ontbreken en hebben we prominent in het logo terug laten komen. Het logo en de huisstijl hebben we vervolgens terug laten komen in huisstijldragers als: visitekaartjes, roll up banners, schoolgidsen, schoolplan, welkomstboekjes en de nieuwe website.

Ook hebben we een nieuwe en vooruitstrevende website ontwikkeld. Hierop kun je de getoonde informatie tonen en opslaan op groepsniveau. Ben je ouder van iemand uit groep 5, dan kun je het instellen dat je alleen de informatie krijgt te zien die relevant is voor die groep. Ook hebben we een aanmeldmogelijkheid voor ouderavonden ingebouwd. Je kunt zo precies de datum en tijd instellen die past bij je agenda. Geen papieren uitnodigingen meer (als de ouder die al krijgt), waar men nog weer achteraan moet als ze die datum niet kunnen. Het proces gaat veel sneller, makkelijker en overzichtelijker.

Door strategische marketing toe te passen op de website is de Sjaloomschool vooruitstrevend en hebben ze processen veel efficiënter ingericht. Randzaken worden sneller geregeld en de leerkrachten kunnen zich richten op waar ze goed in zijn: kennis overbrengen op de kinderen. Het mooie aan dit project is dat we als strategische en uitvoerende partner veel ideeën konden realiseren. De medewerkers van de Sjaloomschool dachten goed mee en staan open voor verbeteringen. Dit maakt van de school een geoliede machine die qua werkwijzen en website gezien en gebruikt wordt als een voorbeeld van hoe het ook kan. 

Een ander mooi voorbeeld van strategisch denken (in plaats van traditioneel), is het schoolplan die de Sjaloomschool gebruikt. Traditioneel is dit een groot document met allerlei regels en saaie lappen tekst. Die wordt opgesteld en wordt ergens in een lade gelegd. Samen met de Sjaloomschool hebben wij de belangrijkste punten uit het schoolplan op een een poster gemaakt. Zaken als de missie, de visie, de kernwaarden, doelstellingen en een aantal belangrijke cijfers hebben we op een hele visuele en speelse manier opgemaakt. Deze posters hangen door de hele school en worden gebruikt bij het nemen van tactische en strategische beslissingen. De directie, leerkrachten, kinderen en de ouders van de kinderen weten zo waar de school voor staat en welke doelen er zijn.

Door een duidelijke strategie op te stellen en dit nadrukkelijk in de werkzaamheden en de communicatiemiddelen terug te laten komen, is er zowel intern als intern een positieve ontwikkeling en groei gerealiseerd.   

 

We werken graag voor Sjaloomschool
We werken graag voor Sjaloomschool

''Erg tevreden!''

Saskia van der Stouw
Sjaloomschool
We bouwen graag aan het merk Sjaloomschool

Benieuwd wat onze aanpak is bij specifieke en opmerkelijke vraagstukken?

Kom koffie drinken!